Doručak na travi, nedjelja, 27.11.2022., 10.-11 sati
Kako uspjeti: poduzetnice i inovatorice
Gošće: Hajdi Ćenan, suosnivačica deep tech startupa, potpredsjednica HR udruge za umjetnu inteligenciju i Nikolina Vučković, script supervizorica A filmskih i TV projekata te inovatorica
19. studenoga bio je Svjetski dan poduzetnica i poduzetnika. Mnogo žena ima ideje koje žele pretvoriti u samostalan posao, no često nemaju podršku okoline, ali ni sama sebe da to ne bude tek “posao sa strane” koji će im malo podebljati kućni budžet. Statistike govore da su kod nas petina svih poduzetnika i trećina svih obrtnika žene. Kako se ohrabriti, iz hobija napraviti ozbiljan posao, u dominantno patrijarhalno ustrojenoj sredini.
Naše dvije gošće izuzetno su uspješne poslovne žene, u različitim industrijama. Hajdi je danas u trećem poslu u svojoj karijeri: prvo je bila medijima, zatim marketingu, a sada u svijetu umjetne inteligencije. Studirala je međunarodno poslovanje u Njemačkoj, zaposlila se vrlo brzo u EPH, nakon toga u DRAP – digitalnu marketinšku agenciju, koristeći u nekim kampanjama umjetnu inteligenciju i face recognition sustav. Nakon ovog iskustva, ona i kolega Davor Runj osmislili su vlastiti sustav AI rješenja za bankarsko poslovanje.
Nikolina je magistra marketinga, završila studij filmske i tv režije. Radila je na preko 50 različitih projekata, poput Hbo-ovog Game of Thrones (59 Emmy nagrada), Disney & Marvelog Moon Knight (1 Emmy), živjela u 13 zemalja, govori i radi na 3 strana jezika. Time je stekla bogato iskustvo pa često osobno pomaže ljudima i tvrtkama kao konzultant poslovanja i brendiranja. Jedan od zapaženih projekata takve vrste bilo je brendiranje I pozicioniranje LIDL trgovina za tržište RH. Uz sve to je i inovatorica koja nudi kreativna rješenja uz zadovoljavajuće budžete.
Što je definiralo njihove odluke i puteve, što su im (bili) najveći izazovi, koje savjete mogu dati mladima ili kolegicama i kolegama, kako postati i ostati vidljivima, relevantnima u poslu. O osjećaju vrijednosti, uspješnosti, kvalitete i dinamike poslovnog i privatnog života, krizi kao preprezi ili prilici za nove okvire razmišljanja i djelovanja…
——–
Hajdi Ćenan suosnivačica je i direktorica deep tech startupa airt koji omogućuje kompanijama da analiziraju i predvide ponašanje svojih kupaca. Redovna govornica i panelistica na poslovnim konferencijama na temu umjetne inteligencije i startup scene, bila je imenovana među 100 najutjecajnijih poslovnih žena u Hrvatskoj, nominirana za Veuve Clicquot Business Woman Award te navedena među 100 najvažnijih STEM poduzetnika u Hrvatskoj.
Hajdi je također suosnivačica PWMN Croatia, udruge koja promiče jednakost i ravnopravnost, u funkciji je potpredsjednice Hrvatske udruge za umjetnu inteligenciju (CroAI) te predsjednice Hrvatske startup ekosustav udruge (Cro Startup). Ujedno je i predstavnica hrvatskog startup ekosustava pri Europskoj Komisiji i Parlamentu te sjedi u odboru European Startup Network organizacije.
Nikolina Vučković svestrana je poslovna žena. Osim što radi kao script supervisor i script doctor na A filmskim projektima, poput Hbo-ovog Game of Thrones (59 Emmy nagrada), Disney & Marvelog Moon Knight (1 Emmy), te Paramount pictures Tom Clancy’ Jack Ryan također nominiranog za nagradu Emmy, te mnogih drugih projekata jer Nikolina radi osim na engleskom i hrvatskom još i na talijanskom i njemačkom jeziku. Osim velikih projekata iz svijeta filma, ona je nagrađivana inovatorica. Njena prva inovacija u području softvera, 2017., uvrštena je od Booking.com u 100 najboljih u svijetu, dok je njen zadnji start up Wingo energetski učinkoviti stol osvojio je od zlatne i srebrne medalje za najbolju inovaciju, i sva startup natjecanja u Hrvatskoj.
Njena velika strast je očuvanje prirode, te je jedna od 10 čelnih ljudi građanske inicijative “Ne daj se Cetino” kao ekološka aktivistica skupa sa svojim suprugom očuvala i spasila rijeku Cetinu od suludog projekta izgradnje plinske termoelektrane na istoj. Za svaki prodani Wingo stol čije je postolje hexagon kao što su saće pčela, kojim osim što su htjeli prepoznatljivi oblik na tržištu, ujedno za svaki prodani Wingo sade medonosna stabla koja su hrana za pčele.
U konzultantskim poslovima te brendiranju, jedan od zapaženih projekata je brendiranje I pozicioniranje LIDL trgovina za tržište Hrvatske.