U sklopu programa PULSKOG FILMSKOG FESTIVALA u Puli se u četvrtak 14. srpnja od 19h u Galeriji SKUC i Galeriji HUiU otvaraju čak dvije izložbe iz produkcije HDD-a posvećene legendardnom animiranofilmskom autoru, dizajneru, ilustratoru, karikaturistu i strip autoru NEDELJKU DRAGIĆU. U Galeriji SKUC održat će se izložba “NEDELJKO DRAGIĆ: GRAFIČKI DIZAJN I ILUSTRACIJA 1969 – 1991.” kustosa Marka Goluba, dok će Galerija HUiU ugostiti izložbu o Dragićevom stripu TUPKO, pod naslovom ŽIVOT U ČETIRI SLIČICE, koju je kurirao Veljko Krulčić. Organizatori izložbi su HDD i HUiU u partnerstvu sa SKUC-om i PFF-om, a otvorenja počinju u HUiU u 19 sati te se nastavljaju u 21 sat u SKUC-u.
Nedeljko Dragić (1936.) istaknuta je umjetnička figura u našoj sredini, prije svega kao autor niza internacionalno višestruko nagrađivanih animiranih filmova (pobjednik festivala u Annecyu, Oberhausenu i drugdje, nominiran za Oscara za film Tup-Tup), jedan od najznačajnijih predstavnika tzv. zagrebačke škole animiranog filma, potom kao karikaturist, strip autor (Tupko) i ilustrator, no njegov rad u kontekstu grafičkog dizajna ostao je pomalo u sjeni drugih, prije svega filmskih uspjeha. Stoga ova izložba nastoji pokazati kako grafički dizajn Nedeljka Dragića nije tek usputna fusnota u njegovoj biografiji, nego ozbiljna i kontinuirana profesionalna aktivnost čiji trag nije bio nezapažen.
Kod Nedeljka Dragića, štoviše, uz minimum znanja to uopće nije teško pokazati, na ruku mu ide i nasljeđe popularne kulture nekadašnje Jugoslavije. Primjerice, Zagi, službena maskota Univerzijade održane u Zagrebu 1987., apsolutno sveprisutna figura tog vremena, njegovo je djelo. Likovi s kutije žvakaćih guma Tin i Tina iz 1980-ih godina, također Dragić. Još jednu maskotu, Vučka Zimskih OI u Sarajevu iz 1984. vrlo ste vjerojatno vidjeli i u Dragićevoj crtačkoj interpretaciji dizajna Jože Trobeca.
Neki od najtiražnijih naslova najpoznatijeg dječjeg nakladničkog niza ikad objavljivanog u Hrvatskoj, Biblioteke Vjeverica izdavačke kuće Mladost, pamte se upravo po Dragićevim naslovnicama i unutarnjim ilustracijama (Lažeš, Melita i Strašni kauboj Ivana Kušana, Mama, volim te i Tata, ti si lud Williama Saroyana itd.). Ili sa sasvim praktične strane, reklamni animirani filmovi koje je Dragić za domaće i internacionalne naručitelje kontinuirano radio od 1964. do 2000-ih godina brojčano daleko nadmašuju njegovu kanonsku umjetničku filmografiju te su mu, osim toga, u cijelom tom periodu predstavljali najznačajniji izvor prihoda.
Više o izložbama možete pročitati na dizajn.hr.
#rplus #prostorslobode
Foto: promo




